Įsisiūbuojant atostogoms, atrodo, sulėtėja gyvenimo ritmas, o vieni įspūdžiai užkloja kitus. Ratiliokams atostogų metas kiek vėlavo ir, galima sakyti, prasidėjo tik po Rasų, pakrikštijus naujuosius narius. Nespėjusieji išsivažinėti po savo gimtines ar sodybas birželio 26-osios vakarą sutikome VU Didžiajame kieme, kuriame Northwest Associated Arts organizacijos chorui iš JAV, Sietlo, trumpai pristatėme visų Lietuvos regionų dainas, sutartines, tradicinius šokius ir žaidimus. ChoralSounds Northwest choristai buvo tik prieš kelias valandas nusileidę Vilniuje, dar kiek besiblaškantys dėl skirtingų laiko juostų, vis ieškojo kur prisėsti ar net prigulti ant Didžiojo kiemo grindinio, bet nenuleido akių ir nenukreipė ausų nuo mūsų atliekamų tradicinių kūrinių. Vėliau taip pat smagiai įtraukėme juos į žaidimų ratelius ir net pabandėme pamokyti sutartinių. Gal net ir pavyko!
Pasibuvę universiteto kiemelyje kartu keliavome vakarienės į jaukų ir folklorui draugišką „Būsi trečias“ restoraną paragauti tradicinių lietuviškų gėrimų ir maisto, jaukiai pabendrauti. Nors su svečiais iš JAV matėmės pirmą kartą, bet dauguma iš mūsų greitai radome bendrų temų pokalbiams, gavome progų papasakoti apie Lietuvos istoriją, buvusią santvarką ir Nepriklausomybės išsikovojimą ir, panašu, palikome labai gerą pirmąjį įspūdį.
Sėdėjusiems arti skambiabalsio Viliaus galėjo tekti kiek prisidengti ausis, bet dainos tikrai skambėjo plačiai ir, manau, pavirpino ne tik mūsų širdis. Jeigu kas būtų sugalvojęs rengti dainų konkursą, tai, ko gero, svečiams nebūtume palikę jokių vilčių savo repertuaro įvairove. Tądien tiesiog supažindinome su mieliausiomis mums patiems dainomis, kurias ir jie kartu dainavo. Buvo smagu.
Pirmadienį, birželio 27 d., ChoralSounds Northwest choras savo turą po Baltijos šalis pradėjo koncertu Šv.Kazimiero bažnyčioje. Galbūt pirmas jų „blynelis“ po ilgos kelionės ir keliais „žaliais“ debiutantais ir nebuvo pats tobuliausias, bet pilnai bažnyčią užpildžiusiems žiūrovams paliko labai gerą įspūdį ir susilaukė šilto palaikymo. Trumpus atlikėjų įspūdžius ir šio koncertų turo vadovo Dr. Geoffrey Paul Boers mintis apie gastroles Baltijos šalyse galima pažiūrėti čia: filmukas.
Na o artėjančio 50-mečio proga „Ratilio“ buvo pakviesti gastrolėms į JAV, kur mus mielai paglobotų ChoralSounds Northwest nariai, o galbūt sugalvotume ir kokią nors jungtinę programą. Laikas parodys.